FANDOM

Pol pot

Bror nr.1 også kjent som kamerat pol. Edit

Han var en stor khmer leder - kampucheas store leder, som ville utvikle den vikelige sosialismen i samsvar med naturen. I 1975 befridde Røde Khmer massene fra imperalistene, og kamerat pol blei valgt til øverste politiske leder - dette var i massenes innteresser! alle imperalister/kapitalister blei endelig tatt ifra makten og straffes! Røde Khmer innførte "År Null) dette var ikke reaksjonært som mange mener, men dette var for at kommunismen skulle få en ny start - at Kampucheas folk skulle få en ny start, fri fra all kvinneundertrykking, imperalisme og slaveri!

Småborgerskapet, borgerskapet og byrokrater som lenge hadde fjernet seg fra massene skulle nå drives fra byene og begyne et liv på landsbygda for å Tjene massene - tjene folket! En Nasjon blir aldri helt sosialisert om det er en By-befolkning og en Bonde-befolkning, dette betyr i realtiteten klasser, altså imot kommunismen! I ingen land har alle klasser vært fjerna slik som under kamerat pol`s Kampuchea Vi må studere kamerat pol`s tanker så vi en dag kan skape et samfunn med fullstedig likestilling!

Røde Khmer Edit

073
Røde Khmer kjempet i mange år mot U.S.A imperalismen før de kom til makten og begynte å tjene Ankar. Røde Khmer var Kampucheas kommunistiske parti sitt Væpna organ. Røde Khmer sine oppgaver etter frigjøringen av hele Kampuchea var å hjelpe massene framover mot det klasseløse samfunn, og beskytte folket fra imperalismen og deres lakeier - dette medførte til at de fikk en stor støtte i folket.Røde Khmer var også den ledende kamp-styrken imot Vietnam-imperalismen. Pol Pot viste seg som en stor leder av Røde Khmer under kampuchea-vietnam krigen. Vietnameserne klarte aldri og slå Røde Khmer sin gerilja-hær. De angrep i små grupper, skjøt noen skudd og deretter gjemte de seg - dette blei også brukt under frigjøringen fra U.S.A imperalismen (1970-1975) Deres standar uniform var den Kampuchenske svarte jakka og en mao-lue. De skulle ikke skille seg utifra massene - isåfall ville de være imot det de kjempet for. Da Pol pot døde 15 April 1998, blei røde khmer oppløst - men bare på papiret. I praksis er Røde Khmer levende idag like mye som på 70-tallet.